Wszyscy uwielbiamy patrzeć, jak nasi ulubieni artyści wygrywają z potężnym behemotem kapitalizmu. W dzisiejszych czasach artyści często otrzymują grosze lub nic w zamian za ekspozycję i możliwość. Z streaming na cały czas wysoki, wielu artystów walka o sprawiedliwe odszkodowanie. Zwłaszcza ci, którzy mogli wyprodukować muzykę, która wcześniej datowała iPoda. 

Ostatnio producent muzyczny Four Tet, znany również jako Kieran Hebdan, odniósł duże zwycięstwo z wytwórnią Domino, która wydała trzy jego wcześniejsze albumy; Pauza (2001), Rundy (2003), oraz Wszystko Ekstatyczne (2005).

Four Tet twierdził, że Domino nie płaci mu uczciwie za zarobki na platformach streamingowych. Sprawa została rozstrzygnięta pozasądowo, A Four Tet był w stanie zabezpieczyć swoje żądanie 50% opłaty licencyjnej za przesyłanie strumieniowe i pobieranie plików, i został zwrócony ponad 50 000 euro.

Czterech prawników Tet miało to do powiedzenia:

„Mam nadzieję, że działania Kierana i osiągnięty przez niego sukces dodadzą innym artystom pewności siebie w podejmowaniu uczciwych wyzwań. Mam nadzieję, że świadomość, jaką przyniosła ta sprawa, przyczyni się również do zwiększenia ambicji kampanii Broken Record.”

Ten przypadek nadaje dobry ton innym artystom; którzy mogli produkować prace przed masowym wzrostem aplikacji do przesyłania strumieniowego. Pomaga stworzyć ideę, że dochód strumieniowy jest licencją, a nie sprzedażą. I będzie promować uczciwość w wynagradzaniu artystów, którzy tworzą muzykę, którą kochamy.