Nie ma wątpliwości, że Dash Berlin był jednym z najbardziej rozpoznawalnych nazwisk w muzyce tanecznej w ciągu ostatniej dekady. Jednak niektóre skomplikowane i niestosowne umowy biznesowe przesłoniły, kim naprawdę jest Dash Berlin. Od początku istnienia grupy, w 2006 roku, głównym frontmanem Dash Berlin jest Jeffrey Sutorius. Jednak po długiej walce prawnej, która rozegrała się w 2018 roku, Sutorius i inni członkowie grupy rozpoczęli separację.
Od tego czasu Jeffrey Sutorius pracuje w zespole Dash Berlin i nadal produkuje i wykonuje progresywny house i trance, z których znany jest Dash Berlin. Należy jednak oczekiwać rozwoju osobistego jako artysty. Jeffrey Sutorious, jako prawdziwa siła twórcza, nadal wydaje stały strumień utworów we własnej wytwórni BODYWRMR. Po wydaniu jego ogromnego Festiwalowego bangera, „Sink or Swim” z Meksykańskimi producentami ANG, mieliśmy okazję usiąść z Jeffem i odbyć długą rozmowę o jego muzycznych staraniach, poradach dla przyszłych artystów i jego podejściu do stanu branży. Sprawdź ekskluzywny wywiad poniżej.
Hej Jeff, dzięki za rozmowę z nami. Powiedzcie nam, co przygotowaliście na zakończenie Roku i czego fani mogą się spodziewać w 2022 roku?
„Przesiadywałem w tym winylowym pokoju, nie, tylko żartowałem. Spędzam trochę czasu odkąd wróciłem. Rok zaczął się naprawdę, naprawdę, bardzo świetnie dla mnie osobiście. Rozpoczął bardzo rozległą i intensywną trasę koncertową po Chinach. Byłem tam przez pół roku, wróciłem w czerwcu. Potem zrobił kilka małych koncertów w Egipcie przed wyjazdem do Meksyku i Ameryki. Wróciłem po tym, odbyłem kolejną trasę koncertową do Kanady i Ameryki, i wróciłem z niej dwa tygodnie temu. I, tak, jeśli wziąć pod uwagę czas, w którym teraz jesteśmy, jestem ostatnim, który może narzekać na cokolwiek, więc nie zamierzam tego robić.
Miałem ogromne szczęście w sytuacji, w której się znalazłem. Wciąż muszę spotkać się z fanami, nawet ze zmianą nazwy. Oczywiście na początku roku była to mała wpadka. Ale to już za mną. Ponownie, czuję się bardzo komfortowo w tym, gdzie jestem teraz, i co będzie w porządku obrad na 2022. To będzie nowy album, na początku 2022 roku. Powiedziałbym, że 98% jest skończone, wciąż kończę ostatnie utwory. Przetestowałem kilka utworów w Chinach, które spisały się zaskakująco dobrze. Musisz sobie wyobrazić Chiński, większość prawdopodobnie nie mówi tak dobrze po angielsku. Większość moich wokali jest w całości po angielsku. Kiedy grałem nową piosenkę, której nikt wcześniej nie słyszał. Zamknęli oczy i wyciągnęli ręce, wtedy wiesz, że jesteś na dobrej drodze.
Niedawno występowałem w Los Angeles w Exchange. Jonathan Mendelsohn, dołączył do mnie, pojawi się również na płycie, zupełnie nowe wydawnictwo. To będzie bardzo ekscytujące. Będziemy pracować nad większą ilością materiału niż tylko ta piosenka, więc to też będzie super ekscytujące. Ponieważ myślę, że Jonathan jest jednym z najbardziej utalentowanych facetów, piosenkarzy / autorów tekstów, a także wykonawców. To zostało przyjęte bardzo dobrze na żywo, zagrałem też kilka innych nowych utworów z płyty na Exchange i tHej, spisałeś się bardzo dobrze. Mam dużo opinii na ten temat na moich spotkaniach towarzyskich, jak, Hej, co to jest, albo, możesz mi opowiedzieć o tej piosence? I zazwyczaj, kiedy takie rzeczy zdarzają się po przedstawieniu, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy wszystko dzieje się tak szybko, kiedy ludzie zatrzymują się i pytają, co to jest? Zazwyczaj to dobry znak. Więc, tak, całkiem ekscytujące! W 2022 roku odbędzie się również obszerna trasa koncertowa. Tak, w tej chwili jest wiele prac, nie mogę narzekać.”
Opowiedz nam o swoim najnowszym utworze „Sink or Swim” z ANG? Uwielbiam twardszą krawędź toru, jak wy wszyscy wymyśliliście ten Tor?
„Właściwie, znam już ANG od dawna. Poznaliśmy się dawno temu podczas Miami Music Week, a oni wtargnęli na jedną z imprez w ciągu dnia i od tego momentu nawiązaliśmy kontakt. zabawne jest to, że dali mi pendrive, który wciąż mam, który wciąż unosi się na jednej z moich starych kopii zapasowych. I widzę ANG ze wszystkimi informacjami na ten temat i wszystkimi utworami, które wydali, to naprawdę zabawne. Więc, przewijając do przodu, zaczęliśmy pracować nad Firefly, na którym stworzyli niesamowity bas, są super utalentowani. Mieliśmy kontakt tam i z powrotem, pracowali z wieloma ludźmi, pracowali nad wieloma współpracami. Tak, są one naprawdę do łączenia pomysłów, aby zobaczyć, jak można uzyskać najlepsze z toru bez tylko biorąc to wszystko dla siebie. I zobaczyć, jakie dodatkowe wpływy możesz mieć, aby dodać do czegoś, od czego możesz zacząć.
Tak więc zaczęliśmy, w związku z tym stworzyli ustawienie „Sink or Swim”. I to znowu było bardzo, bardzo mocne, i jeśli chodzi o współpracę, którą się interesowałem, byłem bardzo zainteresowany pracą nad tym. Sarah De Warren na wokalu spisała się naprawdę dobrze. A najfajniejsze w tym utworze jest to, że ludzie postrzegają go jako ciężkie zderzenie future house i future trance. I, również na tym torze, kiedy zacząłem go testować, ludzie natychmiast, prawie krzyczeli, jak ” Hej! Co to jest!?’i będą trzymać swój telefon komórkowy. To trochę taka sama historia jak na materiał na płytę, kiedy ludzie to robią, to po prostu naprawdę dobry znak.
Tak, minęło kilka miesięcy, zanim zaplanowano wydanie, a teraz jest już, i ma się naprawdę świetnie. To przemawia do ludzi, którzy lubią EDM, to przemawia do ludzi, którzy lubią duży pokój, to przemawia do ludzi, którzy lubią trance. I w pewnym sensie jest to anomalia, w dobrym sensie. A od początku pracy na własną rękę, pracowałem nad większą ilością materiału, który można interpretować w wielu gatunkach. Nie wiem, dlaczego tak się dzieje, ale uważam, że jest to bardzo fajna konsekwencja tworzenia muzyki, która nadaje się dla wielu artystów w wielu rodzajach zestawów w wielu gatunkach. I widzę to jako duży plus, ale muszę dać ANG czapki z głów, bo są naprawdę na fali. Myślę, że są jednym z największych meksykańskich talentów w tej chwili i robię wiele wsparcia meksykańskich talentów na mojej własnej wytwórni BODYWRMR.
Więc mam BSNO, który jest dużym, dużym, rosnącym facetem również w Meksyku. Ostatnio podpisałem również umowy z Karasso i Lans Palm na BODYWRMR. A ja mam jeszcze jeden Hajj, nie brzmi meksykańsko, ale też meksykańsko, więc tak, jest fajnie. To był czas, wiesz, czekania na nowy talent, który pojawi się w Meksyku. A teraz jest ten moment i bardzo się cieszę, że moja wytwórnia BODYWRMR jest w stanie wspierać niektórych facetów, a może nawet w przyszłości niektóre dziewczyny. To wielki przywilej. W każdym razie ANG, idzie świetnie i może coś więcej na 2022 rok.”
Wspominałeś, że przyszły rok będzie dość obszerną trasą koncertową. Czy wiesz, które wielkie festiwale będziesz robić?
„Oczywiście, Ultra, W marcu. Kiedy mówię o długiej trasie, musimy zachować wszystko z perspektywy, powiedzmy, że świat znów staje się trochę normalny, wszyscy są szczepieni lub wzmocnieni, czy co nie. Ale, w jakiejkolwiek formie, możemy podnieść tempo ponownie. Jak zwykle trasa koncertowa, wtedy tak, powiedziałbym, że będzie obszerna. I absolutnie największym dla mnie, z którego jestem bardzo szczęśliwy, jest Ultra Miami. Moja głowa pracuje nad nadgodzinami, myśląc o tym, co chciałbym zrobić na scenie takiej jak Ultra. Jestem naprawdę wdzięczny całej rodzinie Ultra za wiarę w Jeffreya Sutoriusa, potwierdzając to wsparcie i potwierdzając wiarę w to, co robię na scenie i w muzykę, którą tworzę. Więc, to jest naprawdę, naprawdę fajne, i zamierzam dać 110%. Miejmy tylko nadzieję, że wszystko wróci do normy i że ludzie będą mieli niesamowite doświadczenie Festiwalowe przez cały rok. Myślę, że wszyscy cierpliwie czekają na powrót, bezpiecznie lub z dobrymi wymiarami, z którymi ludzie czują się komfortowo, i tak, wtedy możemy po prostu wrócić do życia.”
Na wystawie Exchange, miałeś oświetlenie sufitowe, czy nadal będziesz miał to ustawienie na mniejsze wystawy klubowe?
„To zależy, to część nowego pokazu, który stworzyliśmy razem z Visual Artform. Na pewno mają w tym swój udział, więc zasługują na uznanie, absolutnie. Początkowy pomysł zrodził się w Marquee, gdzie jestem rezydentem już od prawie 10 lat. Chciałem ożywić przedstawienie. Visual Artform też chciał to zrobić. Więc, zaczęli pracować nad klatką laserową, i kiedy wszystko zostało potwierdzone i gotowe do wymiany, naprawdę, naprawdę chciałem zobaczyć, czy możemy dostać tę specjalną funkcję do programu w drodze. Ponieważ jest to coś, czego nigdy wcześniej nie robiono w zamian, i w pewien sposób odświeża to miejsce, i w pewien sposób łączy się z innymi laserami, które idą. Więc nie chodzi tylko o lasery, chodzi o to, aby nadać pokazowi nową przewagę i myślę, że to zadziałało naprawdę dobrze. To nadało mu naprawdę fajny wygląd, naprawdę fajną atmosferę. I oczywiście współpracując z Visual Artform, czas jest istotą tego, jak to robisz, kiedy i gdzie. I doskonale wiedzą, co robią. Pracuję z nimi od bardzo dawna, a Visual Artform jest dla mnie idealnym partnerem do przeróbki pokazów. Więc, jeśli jest możliwość przeniesienia tego do mniejszego miejsca, gdzie faktycznie dodaje coś do pokazu, musimy zobaczyć, czy zagrałbym mniejszy pokaz z mniejszym dachem. Ostatni koncert, który zrobiłem przed powrotem do Holandii był w Soundcheck w Waszyngtonie. Ale koncepcja taka jak klatka laserowa nigdy by tam nie zadziałała, więc będziemy musieli to sprawdzić od miejsca do miejsca.”
Jak często, jako doświadczony artysta, który istnieje już od dłuższego czasu, musisz aktualizować efekty wizualne i zmieniać scenografię?
„Jest stale. I ’ m not a one trick pony and thnie ma powodu. Jest tak wiele dobrej muzyki pochodzących od uznanych artystów, wschodzących artystów, nowych talentów, nazwij to. I, jeśli ustawienie jest właściwe, aby przetestować kilka nowych rzeczy, gdzie mogę w pewien sposób również edukować ludzi o rzeczach, które nadchodzą, oprócz mojego własnego materiału oczywiście. Myślę, że to jedna z fajnych rzeczy w byciu DJ-em, kontrolowaniu tego momentu i utrzymywaniu ludzi w odpowiedniej atmosferze, właściwym klimacie. I czasami jest trafiony lub chybiony, i to jest część gry. Tak, Czasami można coś wypróbować i nie pożycza tak dobrze, jak można się spodziewać. Czasami robi to podwójnie, więc to wszystko w grze. I naprawdę nie wierzę w zrobienie jednego programu, całego programu, przez cały rok, wiesz co mam na myśli? Na przykład, musisz przyjść na pokaz Jeffreya Sutoriusa, to będzie niesamowite efekty wizualne, laserowa klatka i cała reszta, a to, co widziałeś, to co robię co tydzień, staje się kucykiem z jedną sztuczką. Staje się nudny i niepotrzebny, niepotrzebny dla tłumu, niepotrzebny dla fanów, więc dla mnie nie ma ku temu powodu.”
Jako ktoś, kto jest w branży od bardzo, bardzo dawna, jakie rady masz dla młodych producentów, którzy próbują dostać się do branży? A dla Ciebie, jak udało Ci się utrzymać to świeże i aktualne przez tak długi czas?
„Trudno jest odpowiedzieć na to pytanie w bardzo prosty sposób, więc postaram się, aby było to jak najkrócej. Jest więc różnica między DJ-ami, artystami, producentami i wszystkimi w całej branży muzyki elektronicznej. Mówiąc konkretnie o producentach, jedyne co mi przychodzi do głowy to próba bycia oryginalnym. Spróbuj zrobić coś, czego ludzie nie robią lub spróbuj być zaskakujący. Ale jednocześnie jest to bardzo trudne, ponieważ to jest to, co wszyscy próbują zrobić. Nawet dla uznanych producentów, próbują znaleźć sposób, aby … jak DJ, nie stać się nieświeży. Chcesz iść do przodu z tym, co robisz, a to idzie bardzo szybko w dzisiejszych czasach.
Kiedy zacząłem od „Bad Days” i „Nothing Hurts Like Love” z Jonathanem Mendelsohnem. Jeśli spojrzę wstecz na ten okres i spojrzę na to, co teraz robię. Widzę jak dwa poziomy różnicy w jakości, bo to idzie tak szybko i jest tak wiele do nauczenia. Tak więc, jeśli nie zainwestujesz czasu, aby nauczyć się nowych sposobów, nowych metod, nowych wtyczek, jak ulepszyć lub zmienić kształt dźwięku, będzie to trudne. Jednocześnie problem dzisiejszych czasów, społeczeństwa, czasu, kto ma czas? Nikt nie ma czasu. W tym cały cholerny problem, nikt już nie będzie słuchał całej płyty. Jak od A do Z i usłyszeć wszystko. Nie, wszystko musi być krótkie, musi być czyste i proste do naśladowania. Jako producent musisz się do tego odwołać. Z wokalistami lub piosenkarkami / autorami piosenek, więc jest to trochę kiepska odpowiedź, ale tak jakby pozostaje taka sama, ponieważ trzeba być oryginalnym i robić coś, czego inni nie robią. I z czasem, jeśli jesteś w stanie to zrobić, i znajdziesz odpowiednie etykiety, które to wspierają lub jesteś z odpowiednią rodziną.
Potem dochodzi do drugiej części. Jesteś zadowolony z tego, co robisz? Chcesz być tym producentem i cieszysz się, że nim jesteś? Czy naprawdę chcesz być na scenie i mieć to światło reflektorów, i chcesz mieć tak zwany brokat i glamour, i dziewczyny i what-not, co jest wysoce przereklamowane. Ponieważ, ludzie nie doceniają, życie artysty nie jest takie proste, nie jest takie proste, jest w tym coś więcej. Więc o co chodzi? Czego naprawdę chcesz? Więc to jest kolejne pytanie, które wychodzi na jaw, kiedy pytasz, co producenci muszą robić w dzisiejszych czasach? Musicie też sami wiedzieć, czego chcę? Czy chcę być producentem? Czy chcę być artystą? Ponieważ odpowiedź na to pytanie jest już w pewnym sensie dwa sposoby, gdzie rzeczy mogą zmierzać.
Bo jeśli naprawdę chcesz być artystą i chcesz skupić wszystko na karierze artysty, to będzie trudniej być naprawdę hardcorowym, fajnym, rozwijającym się na nowo, kształtującym się, napędzanym do przodu, eksperymentującym producentem, o którym wszyscy mówią. I odwrotnie, jeśli chcesz być producentem, trudniej będzie inwestować cały czas, wiedzę i wysiłek w te nowe utwory, aby stać się artystą w centrum uwagi, który każdy chce zobaczyć.
I zawsze robię wiele porównań, aby było zrozumiałe dla ludzi, do piłki nożnej. Piłka nożna w Europie jest bardzo duża, jest duża od bardzo dawna, to naprawdę profesjonalna branża. Z biegiem lat, powiedzmy, że początek lat 90. to początek przemysłu muzyki tanecznej. Z biegiem lat branża ewoluowała i profesjonalizowała się, a teraz jesteśmy w tym momencie, kiedy ktoś chce wejść w tę branżę i zostać producentem lub artystą, trzeba już naprawić pytania zapasowe, które mamy, aby mieć właściwą ścieżkę kariery. A kto jest naprawdę ważny w kształtowaniu tego? Jest to obecnie zarządzanie lub agencje, ponieważ w końcu muszą doprowadzić tego gorącego producenta z ograniczoną ilością programów, lub tego gorącego nowego artysty z fajną muzyką, jak również, do odpowiedniej ilości programów. Więc nie chodzi tylko o to, czego chce dana osoba, ponieważ producent jest również w tym,jak będziesz … musisz towarzyszyć właściwym ludziom.
Wielu ludzi przychodzi do mnie z pytaniami na ten temat, zwłaszcza gdy patrzysz na moje ostatnie doświadczenia w tym, jak dokonujesz właściwych wyborów? Spędziłem dużo czasu wyjaśniając, co się ze mną stało, ale pomagając zapobiegać popełnianiu tego samego błędu przez innych ludzi. I to jest trudne, trudno jest mieć właściwą 100% odpowiedź na to, ponieważ każdy ma inną wolę, napęd, czas, charakter. Trzeba połączyć kropki, jest ich dużo, a kiedy je połączysz, muszą być połączone z odpowiednimi ludźmi lub osobą, która może Ci pomóc w dalszym kierunku, w którym chcesz iść z twoją karierą.
Jest też piłka nożna, są ludzie, i wierzę, że to jest to samo w przemyśle elektronicznej muzyki tanecznej, są ludzie, którzy są mniej utalentowani, ale są gotowi pracować ciężej, aby w końcu coś osiągnąć. To jest absolutnie zgodne z piłką nożną 100%, jest więcej ludzi, którzy robią to w piłce nożnej. Jesteś mniej utalentowany, ale jesteś gotów włożyć w to pracę, iść na szkolenie, ćwiczyć, i iść, i iść, i iść, i inwestować czas, w końcu będąc najlepszym, jaki możesz. Przeciętnie są mniej utalentowani niż ci, którzy mają szczęście. niektórzy z nich to robią i stają się ogromni, ale większość musi na to zapracować. I trzeba zainwestować czas, zainwestować czas w siebie, ucząc się, uczę się co tydzień. To jeden z powodów, dla których niet robi jak masterclass produkcji, ponieważ nie uważam się za mistrza, nauka nigdy się nie kończy.”
Ostatnie słowa dla fanów?
„Cóż, fani muszą poczekać trochę dłużej i mam nadzieję, że to wszystko jest tego warte, myślę, że tak. Teraz jest naprawdę dobry czas, kiedy można nadrobić zaległości z tym, co robili w studiu, wypychając nową muzykę, rozwijając nowe talenty, znajdując nowe talenty i dzieląc się nimi ze wszystkimi, lub streamując, jeśli o to chodzi. Ale, naprawdę myślę, że w końcu jest koniec tej całej nędzy, którą byliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Myślę, że koniec jest w zasięgu wzroku, już wkrótce. W to właśnie wierzę, Nie wiem, czy to będzie prawda. Ale myślę, że to będzie jak gigantyczna eksplozja euforii, która będzie miała w sobie epicentrum Woodstocku, kiedy pojedziesz na większe festiwale. Jak Ultra, EDC, Mysteryland, czy Tomorrowland. Więc dla ludzi, którzy lubią muzykę elektroniczną w jakiejkolwiek formie, myślę, że wszyscy będą się z tego cieszyć. I, oczywiście, dla mojego dobra, mam nadzieję, że będę częścią tego, jak również.”
Sprawdź najnowszy album Jeffrey Sutorius & ANG, „Sink or Swim” z udziałem Sarah De Warren, już na Revealed. Więcej informacji o nadchodzącym albumie i terminach trasy Jeffa.